אומנות צבעי השיער

כל שינוי במראה האישה תמיד מתחיל מהשיער. תסרוקת חדשה, צבע חדש – ואת מרגישה בשמיים! היה נדמה שיכל להיות פשוט יותר. נכנסת ל חנות, קונה צבע, ( לבחור צבע הנכון ממבחר אינסופי של צבעים ממש לא קל), קוראת את ההוראות וקדימה לפגוש את העתיד הלא צפוי ומלא ההפתעות! מי שצובע שיער באמצעים ביתיים, יודע שלהגיע לגוון הרצוי כמעט בלתי אפשרי, כיסוי שורשי שיער ב 100% מאוד מאתגר וקבלת טון אחיד לאורך כל השיער – משימה כמעט בתי אפשרית. כימיה הינו מדע מדויק ולצביעת השיער קשר ישיר לכך.

בצביעת שיער מקצועית ישנם חוקים ברורים של שילובי והדרגתיות צבעים. רק מומחים יודעם לערבב צבעים בצורה כזו שניתן יהיה לקבל את הגוון והצבע הרצוי. שהצבע יישאר יפה וחזק לאורך זמן והשיער יסבול מכמה שפחות שתופעת לווי כימיות , על הספר לקחת בחשבון מגוון פקטורים נוספים. חשוב מאוד לשלב את מצב שיער הלקוחה עם רצונותיה. צבעים כימיים, לא משנה עם איזה טכנולוגיות גבוהות הינם מיוצרים עדיין מכילים אמוניה מה שמסב נזק לשיער, ובאמצעות שימוש לא נכון או לא מקצועי הנזק עלול להיות בלתי הפיך.

ספר מקצועי לוקח תמיד בחשבון את הצבע הטבעי של השיער , רמת הבהרת השיער , אחוז שיער השיבה, צבע השיער לכל האורך ובקצוותיו. צריכה להיות לו דיאגנוזה מלאה של מצב ומבנה שיער הלקוחה ובהתאם לבחור בצורה נכונה את הצבע הדרוש ואת החומר המחמצן ולהיות בקיא בטכניקות החדישות והמתקדמות לצביעת השיער. רק ניסיון מקצועי והצלחות מתמשכות מאפשרים לאומן להולל את הכימיה שלו בהצלחה – במובן הטוב של המילה!

מאחורי הרבה מאוד מהפכים למראה האישה עומד שינוי מראה השיער. הצבע יכול להפוך את התסרוקת למלאה יותר, לתת הרגשה של רעמת שיער עשירה, להבליט בצורה מחמיאה את גוון העור להסב לעור ברק וצבע, להבליט את העיניים, להדגיש פרטים חשובים בתספורת ועוד. וגם כן עצת המומחה חשובה ביותר. כעת הגענו לשאלה אשר מטרידה נשים רבות: כיצד להגיע לגוון הרצוי באפקטיביות מקסימאלית ונזק מינימאלי? כאשר צובעים או עושים שטיפה האם יש לכך תוקף מתמשך?

עצתו של כימאי חברת אלפא פארף ישראל , אומן השיער דויד יושבייב ( סלון DY, תל אביב):

כפי שכבר ציינו, צבעים כימיים מכילים אמוניה אשר בהשפעתה נפתחים סיבי השיער , ומאפשרים לחומרי הצבע לחדור לשכבה הפנימית של השערה. זהו תהליך רגיש לשיער, וצריך לזכור כי רק צבעים עמידים מאפשרים כיסוי מלא של שיער שיבה. להבהיר שיער טבעי ב1-3 טונים, מאפשר מגוון צבעים עשיר יותר. בצביעה חוזרת של השורשים, יש להיות זהירים במיוחד על מנת שהצבע לא ייגע בשיער אשר טופל בעבר באמצעים כימיים.

“בכל הקשור לחמצון השיער, גוונים ופסים צבעוניים, עדיף לתת את העבודה בידי אנשי מקצוע” - דויד יושבייב

בניגוד לאמור, שטיפות לא מכילות אמוניה. ולכן אינן משפיעות על הפיגמנט הטבעי של השיער. אלה צבעים עדינים, אשר מאפשרים שינוי גוון השיער, הדגשת צבע , חידוש ומראה עשיר. השטיפה חודרת רק לשכבת הקוטיקולה של השיער, ותודות לנוסחה ייחודית אשר מתקבעת מבפנים נותנת לצבע עמידות. סיבי השיער נסגרים והצבע נשאר עמיד.

יתרונות צביעה מקצועית, באים לידי ביטוי בכך שהמומחה, בצביעתו את שורשי השיער באמצעות צבע כימי, לאורך וקצוות השיער יכול לעשות שטיפה, ובכך לעדן את חספוס של שיער הנצבע בעברו ולשפר את המבנה שלו, לתת לגוון אחידות, להחזיר לצבע בולטות ולשיער ברק משי ומראה בריא. בשטיפות משתמשים בהצלחה על מנת להפטר מהצהבהבות ממנו תמיד סובל הבלונד. רבים יודעים , שצבע השיער מותאם לגוון העור והעיניים. אם גוון העור ורדרד, אפרסקי או צבע זית ועיניים כהות אתם שייכות לסוג ה”חמים” ולכן יתאימו גוונים כגון דבש, אגוז, וזהבהב. אם צבע העור לבן, עיניים כחולות או אפורות אתן שייכות לסוג ה”קריר” זה אומר שיתאימו לכן גוונים בהירים, בלונד אפר ושמנת.

אגב לגבי בהרה, הפתגם המפורסם “גברים מעדיפים בלונדיניות” דוחף נשים רבות לניסויים מסוכנים. הבהרת השיער הינו תהליך כימי אגרסיבי ואסור לעשות אותו באופן עצמאי. תפנו למומחה: לא צריכים להיות שום איסורים הקשורים למצב עור הקרקפת ובריאות השיער. תמיד תזכרו : הבהרת שיער עדיין אינו השלב הסופי, כידוע, זהו שלב שבעקבותיו שלב נוסף של צבע על מנת לקבל את הגוון הרצוי. בתנאי ביתיים נורא קשה להשיג תוצאה מרבית. בכל הקשור לחמצון השיער, גוונים ופסים צבעוניים, עדיף לתת את העבודה בידי אנשי מקצוע. ניסויים ביתיים לא רק מסוכנים לבריאות השיער אלא גם לעיתים רחוקות מסתיימים בהצלחה.

 

 

No Replies to "אומנות צבעי השיער"


    Got something to say?

    Some html is OK