שיער מתולתל – מתנת טבע או עונש לחיים

“טיפוח עצמי צריך להתחיל מהלב, אחרת שום קוסמטיקה לא תעזור” - קוקו שאנל

הדעות חלוקות חמישים – חמישים, מאחר ולכולנו שיער חלק או גלי, איננו צריכים את הסוג השלישי! ועדיין, לפי עיקרון “הדשא של השכן תמיד ירוק יותר” בעלות השיער החלק מקנאות באופן נואש לחברותיהן המתולתלות, ובעלות שיער מתולתל או גלי לא תמיד יודעות איך לאלף את הילד הסורר של הטבע בו ניחנו.

אגוז קשה לפיצוח

ב99% מקרים מהווים התלתלים שיער יבש לכל האורך ושמן ליד השורשים. הלחות אינה מחזיקה מעמד בשיער מסוג זה עקב מבנהו הנקבובי והשברירי, אי לכך הוא שביר במקומות הכיפוף ומתפצל בקצוות. הצורה המתפתלת משאירה את קשקשי הקוטיקולה פתוחים – מסיבה זו השיער מאוד פגיע, סופג ושומר ריחות וחשוף לפגעי הסביבה. שיער מתולתל מגיב באופן שלילי לייבוש באמצעות פן, שימוש רב בהחלקות טרמיות, צביעת שיער לא מקצועית באמצעים בייתים. האוויר הלח הופך את הסידור של על הראש ל”כובע” חסר צורה, וסירוק באמצעות מברשת מביא לאפקט של “סביון”.

להשלים עם המצב לא אומר להרים ידיים ולהפסיק לטפח את השיער, אלא לקבל וללמוד לאהוב את התלתלים , כאילו היו “נס אמיתי”, מתנה מהטבע בשילוב עם גנטיקה. שיער מתולתל גורם לבעליו להמון טרחה, אבל טיפוחו תמיד משתלם, ובסופו של דבר אם מטפחים אותו בצרוה נכונה ובאהבה התוצאה יכולה להיות מרשימה ויוצאת מן הכלל. כפי שנאמר בציטוט לגבי נוסחת היופי מפי קוקו שאנל ” טיפוח עצמי צריך להתחיל מהלב, אחרת שום קוסמטיקה לא תעזור”.

הלחמה על שיער מתולתל

מוכנות שיא

לאחר הבנה והשלמה שאהבה לעצמך הינו מקור קריטי להצלחה, ושרק לאחר מכן יבוא שלב הקוסמטיקה, נכין את הנשק שלנו לשימוש! ראשית, נצטייד בשמפו לשיער יבש, רצוי עם סימן “לשיער מסולסל וגלי”, ניתן עדיפות למוצרים טיפוח מקצועיים. להם נוסיף גם מסיכה, רצוי מאותה סדרה כמו השמפו, בה מומלץ להשתמש אחת ל7-10 ימים , ללא מגע בשורשי השער והקרקפת. המסכה מסייעת בגמישות השיער, מחזיקה בתוכה לחות ומגנה בפני פגעי הסביבה.

בנוסף, לא ניתן לוותר גם על חומר לעיצוב תלתלים, במיוחד אם השיער חלש בעקבות צביעות והחלקות חמות. החומר “מתקן” את החלקים הפגועים שבשיער ומעשיר אותו בהזנה נוספת. אם אתן מטבע הדברים, נוטות לעשות טיפולים חמים לעיתים קרובות, עם יצירת נפח ושימוש רב בחומרים לעיצוב השיער, אתן בטח יודעות כמה קשה לסרק את השיער לאחר מכן. על מנת שהתסבוכת הקטנה אוטומטית לא תהפוך לרסטה אחת גדולה בשיער, משתמשים באביזר חשוב לטיפוח והוא מסרק איכותי עם מרווחים גדולים בין השיניים , בו תוכלו לסרק את השיער בקלות ומהירות תחת זרם מים. ישנו “נשק כבד” נוסף אשר ייסע ויקל על טיפוח שיער מתולתל והוא ספריי לסירוק קל של השיער.

למינציה כסיוע

 

אם את רוצה להראות כמו הדוגמניות משערי המגזינים – הלמינציה היא ללא ספק בשבילך. פרוצדורה מתקדמת הנעשית באמצעות טכנולוגיה חדישה לטיפוח השיער והגנתו בפני פקטורים חיצוניים, נותנת תוצאה אסטטית מדהימה. הלמינציה מיישרת את המבנה הפגיע והמחוספס של השיער המתולתל, מורידה את הנפח המיותר וחשמל הסטטי המאפיין שיער מסוג זה, ממלאת בברק בוהק ובריא שיער דהוי והכי חשוב, הופכת את השיער לנוח וממושמע לסידור.

התהליך עצמו הינו יצירת מעטפת לכל שערה בנפרד בתוך קרום נושם מחומרים טבעיים. לעיתים שיער פגוע וחצוי לכל האורך המוכנס לתוך מעטפת כזו הופך לחלק יותר, שומר על צבעו ורעננותו לאורך זמן וממושמע יותר. כמו כן, כל שימוש נוסף בפן או במיישר בקלות הופך את התסרוקת הרצויה למושלמת. המעטפת יורדת בהדרגה במהלך החודש, אבל לפי הצורך ניתן לחזור על התהליך הלמינציה בלי להמתין שהחומר ירד סופית. כאן, לא ניתן “להגזים” מאחר והשיער קולט בדיוק את כמות החומרים שהוא זקוק לו ולא יותר.

לתלתלים הקשים ביותר

טיפוח שיער מתולתל הופך עם הזמן לאתגר תמידי לבעליו. העייפות המצטברת עם השנים בטיפוח יומיומי של שיער כזה, פנים בלתי נגמרים, מוסים, קצפים, מראה עייף של השיער ובעיקר הרצון לשנות מראה, גורם לנשים רבות לחפש פיתרון מן השורש לבעיה זו. במקרה כזה החלקה לטווח הארוך הינה הפיתרון המושלם!

החלקה קראטינית, מתאימה לשיער מחומצן או מובהר, וכן שיער אשר עבר סלסול כימי, ומחזיר לרעמת השיער הפגועה מחומרים כימיים שהופעלו עליה, את הברק והבריאות שהיא איבדה ( לתקופה של עד3 חודשים ) . חשוב לציין כי הדור החדש של חומרי יישור השיער מקראטין, אינם מכילים חומרים מזיקים, כמו פורמלין, ולפיכך אינם בעלי ריח חזק להיפך, בתרכובתם חומרים טבעיים רבים , בעלי תכונות של חידוש רקמות. נוסחת הקראטין החדשה לא רק מיישרת שיער מתולתל אלא גם מרפא את מבנהו הפגוע.

השיטה הפופולארית ביותר בישראל ליישור שיער מתולתל, בהתחשב במזג האוויר המקומי , היא ההחלקה היפנית. לאחר התהליך השיער המתולתל מחליף את מבנהו והופך לחלק וישר לטווח ארוך. השיער מקבל מראה בריא ומטופח, ברק רך וטקסטורת משי. הופך לממושמע לטיפוח וסידור, אך מאחר והחלקה קבועה היא פרוצדורה כימית ( כמו הסלסול הכימי רק הפוך) יש לבצעה רק אצל מומחה אשר ייקח בחשבון מגוון פקטורים להצלחתו טרם ייגש למלאכה..

שאלת קיטבג

מנשים רבות שואלות האם ניתן לבצע הלחמה על שיער מתולתל וכתוצאה מכך לקבל רעמת שיער חלקה. את השאלה הזו נפנה למעצב השיער והמומחה בעל רמה בינלאומית דויד יושבייב. “כן בעבודתי אני רבות משלב את שני התהליכים” אומר דויד. “ראשית, שני התהליכים בעלי אפקט ארוך טווח – בממוצע חצי שנה. שנית, תיקון תוספות מולחמות ויישור של שורשי שיער הטבעיים ניתן לעשות בבת אחת ובכך לחסוך את זמנה של הלקוחה. שלישית, כמה שווה חלומה של כל אישה – להיות בעלת רעמת שיער ארוך, מלא חלק ומבריק כמשי. תנו לה שיער כזה והיא תהיה מוכנה להפוך את העולם!”

No Replies to "שיער מתולתל – מתנת טבע או עונש לחיים"


    Got something to say?

    Some html is OK